Menu

Sprint Cup: Denny Hamlin v Richmondu dokázal udržet všechny soupeře za sebou a dojel si pro třetí vítězství

| |

Týden utekl jako voda a na řadě byl další závod série Sprint Cup. Tentokrát šlo o hodně hned několika jezdcům. Byl to totiž poslední závod v základní části, tudíž jezdci měli poslední šanci si zajistit postup. Na jezdce čekal ovál v Richmondu, na kterém už závodili v dubnu a k vidění byl velmi napínavý finiš mezi Kylem Buschem a Carlem Edwardsem. Závod nesl tradičně název Federated Auto Parts 400. Kdo zvládl nejlépe závod vypsaný na 400 kol?

V kvalifikaci byl nejrychlejší Denny Hamlin, který si pole vyjel časem 22.069. Druhý skončil Kyle Larson. Druhou řadu tvořili Matt Kenseth a Jamie McMurray. Třetí řada patřila dvojici Kurt Busch a vítězi minulého závodu Martinu Truexovi Jr. Hned za nimi byla dvojice Kasey Kahne a Austin Dillon. První desítku uzavírali Kyle Busch a Jimmie Johnson. Hned za touto dvojicí byl Jeff Gordon a Joey Logano. Kvalifikace se moc nepovedla Bradu Keselowskému a Kevinu Harvickovi, kteří obsadili sedmnácté a devatenácté místo. 

Denny Hamlin zvládl start zkušeně a nikomu nedal šanci. Za ním se vydala dvojice Kyle Larson a Matt Kenseth. Daleko ale nebyl ani Martin Truex Jr. nebo také Kurt Busch. Hamlin si postupně začal budovat větší a větší náskok. To všechno bylo smazáno v 11. kole, kdy boural Ryan Blaney a jeho naděje na Chase skončili. Důvodem byl kontakt s jedním jezdcem a následný defekt zadní pneumatiky. Jezdci se vydali na pit road.

Hamlin si své první místo udržel i po zastávkách. Na druhé místo poskočil Matt Kenseth. Třetí byl Kyle Larson následován Truexem Jr. A byl to právě Truex Jr., kterému se velmi povedl restart. Postupem času se dostal na druhé místo za Hamlina. Velmi solidní jízdu zatím předváděl Jamie McMurray, který potřeboval nutně dobrý výsledek a dělal to výborně. V 52. kole se Martin Truex Jr. dostal do vedení před Hamlina. Následně si začal budovat náskok a zdálo se, že chce navázat na vítězství v Darlingtonu. V 86. kole byla vyvěšena druhá žlutá vlajka. AJ Allmendinger dostal při výjezdu z poslední zatáčky smyk.

Do vedení se vrátil Denny Hamlin, který využil možnosti prvního boxového stání. Jenomže krátce po restartu opět vlála žlutá vlajka. Důvodem byl vůz Chase Elliotta, kterého potkal defekt pneumatiky. Po restartu bylo k vidění několik strkanicí a na to doplatil právě Elliott, který kolidoval s Jeffem Gordonem a následně se zdí. Jezdci se opět vydali na pit road a tentokrát byl nejrychlejší Martin Truex Jr., který si vzal vedení zpět.

Následující restart už proběhl v pořádku. Ve vedení byl stále Truex Jr. před Hamlinem. Kupředu se také tlačil Kyle Busch, který zde dokázal zvítězit v nižší sérii Xfinity. Krátce po restartu nastaly problémy pro Jimmieho Johnsona, který stejně jako Elliott doplatil na strkanice po restartu. Jeho vůz byl požkozen, nicméně pokračoval dále. Ve vedení stále kroužil Martin Truex Jr. následován Hamlinem. Na třetí místo se dostal Matt Kenseth, čtvrtý byl Larson a první pětku uzavíral Kyle Busch. Okolo 170. kola začaly první green pit stopy. Jako poslední se k nim vydal Truex Jr., ovšem vedení si udržel. Druhý byl Johnson, ovšem ten ještě neměl svůj pit stop za sebou. A byl to právě jezdec číslo 48, který způsobil další caution. Potkal ho defekt pneumatiky.

Nicméně právě díky tomuto defektu se dostal zpět do lead lapu. Po dalších jedenácti kolech opět vlála žlutá vlajka. Důvodem byl nepořádek na oválu. A právě tímto započala velký lavina žlutých vlajek. Po dalších osmnácti kolech nezvládl svůj vůz David Ragan, který kolidoval se zdí. Ve vedení byl Truex Jr., jenomže ten obdržel penalizaci za rychlost v boxech a propadl se na chvost. O dalších patnáct kol později bylo opět máváno žlutou vlajkou. Ricky Stenhouse Jr. kolidoval společně s Menardem, pro kterého to znamenalo konec v závodě.

Mezitím se do vedení vrátil Denny Hamlin, který si také dělal zálusk na vítězství. Za to Martin Truex Jr. se musel propracovávat startovním polem. O dalších osm kol později spolu kolidovali Casey Mears a Matt DiBenedetto. DiBenedetto neunesl kontakt s Mearsem a následně poslal třináctku do smyku. Jezdcům rapidně ubývaly sady pneumatik. O dalších sedm kol později opřel svůj vůz Michael Annett o lemující zeď. Na světě byla další caution. Jezdci se vydali na pit road.

Po tomto incidentu následovala trochu delší zelená fáze. Do vedení se dostal Kyle Larson, který vyměnil pouze dvě pneumatiky. Druhý restartoval Denny Hamlin a ten si nechal dát čtyři nové pneumatiky. Netrvalo dlouho a Larson byl Hamlinem překonán. Mezitím už byl v čelní skupince Martin Truex Jr. Ve 322. kole se roztočil Carl Edwards a opět bylo máváno žlutou vlajkou. Závod se blížil ke konci a jezdci byli nervozní. Další caution byla způsobena o dvě kola později. AJ Allmendinger roztočil svůj Chevrolet na rovince.

O další čtyři kola později závod skončil pro Matta Kensetha, který jel na solidním třetím místě. Důvodem byl defekt přední pneumatiky a potí těžký náraz do zdi. Naopak jeho týmový kolega Denny Hamlin pevně střežil první místo. O další tři kola později spolu kolidovali Clint Bowyer a opět AJ Allmendinger, který neměl svůj den. Jezdci se nestačili divit tomu, co se právě odehrávalo na oválu. O další čtyři kola později závod skončil pro Matta DiBenedetta, který opřel svou třiadevadesátku o zeď. Požkození mu nedovolilo pokračovat v závodě. Jezdci se vydali na pit road.

Po restartu se strhla největší nehoda závodu. Způsobil jí kontakt mezi Newmanem a Stewartem. Do nehody se ovšem zapletlo daleko více jezdců. Carl Edwards, David Ragan, Ryan Newman, Tony Stewart, Chris Buescher, Brian Scott, AJ Allmendinger, Dylan Lupton, ti všichni se zapletli do této velké nehody. Naštěstí všichni vyvázli bez zranění. Ryan Newman následně v rozhovoru nebyl vůbec spokojen se Stewartem, který ho poslal do smyku a rozpoutal tuto velkou nehodu.

Následující restart proběhl konečně v pořádku a jezdci se tak naplno mohli vydat k posledním kolům v závodě. Hamlin zvládl restart a nikomu nedal šanci. Už už se zdálo, že Denny Hamlin si jede pro vítězství, jenomže dvě kola před koncem se stala caution. Regan Smith kolidoval se zdí. Následovaly nervy. Jenomže Denny Hamlin měl raketový start a první místo už nikomu nenechal a dojel si pro vítězství. Druhý skončil Kyle Larson, třetí Martin Truex Jr. O čtvrté místo byla velká bitva, ve které zvítězil Brad Keselowski. Pátý skončil Harvick, šestý Kahne, sedmý McMurray, osmý Kurt Busch, devátý Kyle Busch a desátý Logano. Pro Dennyho Hamlina to bylo jeho 3. letošní vítězství.

Průběžné pořadí po závodě Federated Auto Parts 400, Richmond

1. #18 Kyle Busch - 2012 bodů

1. #2 Brad Keselowski - 2012 bodů

3. #11 Denny Hamlin - 2009 bodů

4. #48 Jimmie Johnson - 2006 bodů

4. #78 Martin Truex Jr. - 2006 bodů

4. #4 Kevin Harvick - 2006 bodů

4. #20 Matt Kenseth - 2006 bodů

4. #19 Carl Edwards - 2006 bodů 

9. #22 Joey Logano - 2003 bodů

9. #14 Tony Stewart - 2003 bodů

9. #42 Kyle Larson - 2003 bodů

9. #34 Chris Buescher - 2003 bodů

9. #41 Kurt Busch - 2003 bodů

14. #1 Jamie McMurray - 2000 bodů

14. #24 Chase Elliott - 2000 bodů

14. #3 Austin Dillon - 2000 bodů

17. #31 Ryan Newman - 633 bodů

17. #5 Kasey Kahne - 633 bodů

19. #6 Trevor Bayne - 586 bodů

20. #47 AJ Allmendinger - 583 bodů



Komentáře

Přidejte svůj komentář k článku

 
Pro psaní komentářů se musíte přihlásit

Reklama

sobota, 26.11.2016 20:10 | Články

Get Better Academy chystá mezinárodní juniorský turnaj

Přední česká basketbalová akademie GBA pořádá mezinárodní juniorský turnaj s příznačným názvem YOUNG GUNS GBA Invitational Prague 2016. Utkají se… Číst dál...
středa, 23.11.2016 15:52 | Články

Sprint Cup: Jimmie Johnson poprvé zvítězil v Miami a zajistil si tak titul šampiona, čímž vyrovnal dvě legendy tohoto sportu

Před námi byla opět neděle a to znamenalo, že se pojede další závod série Sprint Cup. Tentokrát byl o mnoho… Číst dál...
středa, 16.11.2016 16:20 | Články

Sprint Cup: Joey Logano zvítězil ve Phoenixu, zatímco nehoda na konci závodu zcela zamotala souboj o postup do Miami

Jezdci série Sprint Cup se pomalu, ale jistě připravují na poslední závod sezóny v Miami. Na programu byl předposlední závod… Číst dál...
zpátky nahoru