Menu

Sprint Cup: Dominantní Kevin Harvick nezvládl konec závodu v Darlingtonu a o vítězství ho obral Martin Truex Jr.

| |

Vyřazovací boje se pomalu, ale jistě blíží. Před námi už jsou pouze dva závody (Darlington a Richmond). Závod v Darlingtonu se koná netradičně z neděle na pondělí, což by pro několik fanoušků mohlo být problémem. Ti, kteří NASCAR milují si tento závod rozhodně nenechají ujít, jelikož hned několik jezdců zvolilo pro svůj vůz tzv. Throwback (zbarvení starších vozů). Co se týče základních údajů, na jezdce čekalo hned 367 kol. Závod pod názvem Bojangles' Southern 500 by měl trvat zhruba okolo čtyř hodin. 

Kvalifikace se nakonec nekonala, jelikož v Darlingtonu o víkendu nepanovalo moc dobré počasí. Jezdci se tak seřadili podle pořadí šampionátu vlastníků. Pole tak opět spadlo do klína Kevinu Harvickovi. Toho v první řadě doplnil Brad Keselowski. Druhou řadu obstarali Carl Edwards a Kurt Busch. Další řada patřila dvojici jezdců Joey Logano a Kyle Busch. Čtvrtá řada patřila jezdcům značky Toyoty a to sice Dennymu Hamlinovi a Martinu Truexovi Jr. Kompletní deístku pak uzavřleli Jimmie Johnson a Matt Kenseth.

Kevin Harvick si start velmi pečlivě pohlídal a ihned si začal budovat menší náskok. Druhé místo si udržel Brad Keselowski. Jezdci v prvních kolech působili velmi opatrným dojmem, jelikož nikdo nechtěl udělat chybu. Hned po startu se pomalu, ale jistě začal posouvat kupředu Jimmie Johnson, který zde v trénincích prokazoval velmi slušnou rychlost. Naopak kdo se zpočátku trápil, byli jezdci značky Toyoty. Ty měli do závodu pomalejší start. Po prvních deseti kolech byl na čele stále Harvick následovný Keselowskim. K vidění byly i první kontakty se zdí. 

Krátce po padesáti odjetých kolech se jezdci pomalu začali vydávat do boxů pro čerstvé pneumatiky a doplnění paliva. Celou řošádu pit stopů rozpoutal Carl Edwards. Poté následovali další. Kevin Harvick zajel mezi posledními, to znamená, že mu nikdo vedení nesebral. Nad druhým Keselowskim měl po pit stopech náskok okolo tří sekund. Velmi dobře začali závod jezdci týmu Hendrick Motorsports. Ti kroužili na pomezí první desítky. První caution v závodě přišla v 96. kole, když se roztočil Trevor Bayne. Někteří jezdci už měli pit stop za sebou, což byl menší problém, protože spadli do ztráty jednoho kola.

Toho využil Chris Buescher, který se vyšvihl na čtvrté místo. S první caution nastala také první výměna na čele. Kevina Harvicka vystřídal Brad Keselowski. Jimmie Johnson obdržel penalizaci za nepovelené úpravy v boxech. Navíc si penalizaci musel odpykat při zelené fázi a to mělo za následek ztrátu dvou kol na vedoucího jezdce. Krátce po restartu se začal pořadím propadat Chris Buescher, to se ovšem dalo očekávat. Nicméně získal značný náskok na Davida Ragana se kterým svádí souboj o body. Ve 115. kole se do problémů dostal Brian Scott a to znamenalo další vyvěšení žluté vlajky.

I po dalším restartu se ve vedení udržel Brad Keselowski následovaný Kevinem Harvickem, který vypadal jako skoro každý závod velmi silně. Jimmie Johnson se stále pokoušel zneškodnit manko ztráty dvou kol. Po nehodě Briana Scotta už byla jeho ztráta pouze jedno kolo. Krátce po 150. kole se jezdci opět začali vydávat k dalším zastávkám v boxech pod zelenou vlajkou. Ještě před nimi se ovšem do vedení vrátil Kevin Harvick, který využil chyby Keselowského. Pole bylo opravdu roztahané a jezdců v lead lapu bylo už jen osmnáct. Ve 205. kole došlo ke spektakulárnímu kontaktu mezi Scottem a Stewartem. Stewart najel do Scotta a poslal ho do zdi. Pro jezdce vozu číslo 44 závod skončil.

Následující restart Kevin Harvick zvládl na jedničku a opět malinko poposkočil druhému Keselowskému. Na třetí místo se protáhl Kyle Busch, čtvrtý jezdil Logano a kompletní pětku uzavíral Elliott. Johnson při výjezdu na cílovou rovinku přehnal svou snahu, jeho osmačtyřicítka dostala smyk a náraz do bariéry definitivně utnul šance Johnsona na dobrý výsledek. Chad Knaus povolal Johnsona do garáže, aby opravili jeho vůz. 

Ve vedení i po restartu kroužil Harvick, u kterého to vypadalo na další dominantní vítězství. Brad Keselowski mu ovšem nedopřával ani trošku klidu. Navíc se na třetí místo probojoval v závodě zatím nevyditelný Joey Logano. Ten ovšem sváděl souboje s Kylem Buschem. Ve 251. kole přišlo další přerušení. Jeffrey Earnhardt poslal svou dvaatřicítku do zdi. I on, stejně jako Jimmie Johnson, se odebral do garáží. Jezdci se vydali na pit road pro čerstvé pneumatiky a doplnění paliva.

Krátce po restartu se do zdi poroučel i vůz Grega Biffleho. Biffle zářil v trénincích, kdy dokázal zajíždět velmi solidní časy. Jenomže závod je o něčem jiném. Do vedení se vyšvihl poprvé v závodě Matt Kenseth. Krátce před ním se na vedoucí pozici ukázali Denny Hamlin nebo také Kyle Busch. Od Biffleho incidentu uběhlo pouze 14 kol a na světě byla další žlutá vlajka. Tentokrát spolu kolidovali Ryan Blaney a AJ Allmendinger. Blaney měl před tímto incidentem smůlu v podobě dvou prasklých pneumatik. Mechanici Harvicka nezvládli pit stop a do vedení se tak dostal vítěz minulého závodu Kyle Larson.

Vypadalo to, že má chuť na další vítězství. Jeho tempo bylo na velmi dobré úrovni. Mezitím do ztráty jednoho kola spadl Carl Edwards, vítěz loňského závodu zde v Darlingtonu. Jezdci se přehoupli přes 300. kole a vše nasvědčovalo, že půjde o souboj mezi Larsonem, Harvickem a Keselowskim. Vše ovšem změnil Tony Stewart, neboli jeho vůz. Ve 319. kole zavlála další žlutá vlajka. Důvodem byl olej na trati ze Stewartova vozu. Tony Stewart tak zaparkoval vůz do garáže a závod pro něj skončil. Moc nadšený z toho nebyl.

Pět kol po restartu byla na světě další kolize. Paul Menard poslal Kurta Busche do smyku a ten svou jednaačtyřicítku rozstřelil o zeď. Bylo jasné, že tohle jen tak opravit nepůjde a tak se vydal do garáží. Do čela se dostal Ryan Newman, ten ovšem vynechal zastávku v boxech, takže bylo patrné, že se bude propadat. Druhý restartoval Keselowski a třetí Martin Truex Jr. Sedmnáct kol před koncem závodu přišla ke slovu poslední caution. Aric Almirola kolidoval s Clintem Bowyerem, který poslal, slavnou třiačtyřicítku ve zbarvení krále Richarda Pettyho, do zdi. Almirola po této nehodě nebyl vůbec nadšen.

Martin Truex Jr. si posledních 12 kol skvěle pohlídal a dokázal za sebou udržet dotírajícího Kevina Harvicka. Martin Truex Jr. si tak dojel pro druhé letošní vítězství. Celkově to bylo jeho již 5. vítězství v kariéře. Kevin Harvick opět dojel na druhém místě jako už poněkolikáté. Jako by mu nebylo souzeno vyhrát, když dominuje. Třetí skončil Kyle Larson, čtvrtý Denny Hamlin, pátý Joey Logano, šestý Matt Kenseth, sedmý Kasey Kahne, osmý Ryan Newman, devátý Brad Keselowski a desátý Chase Elliott. Až jedenácté místo zbylo na Kyla Busche. Slušně zajel i Jeff Gordon, který zastupuje Earnhardta Jr. Před závodem se navíc objevila informace, že Dale už letos do závodního auta neusedne.

Průběžné pořadí po závodě Bojangles' Southern 500, Darlington

1. #4 Kevin Harvick - 840 bodů

2. #2 Brad Keselowski - 797 bodů

3. #22 Joey Logano - 752 bodů

4. #19 Carl Edwards - 746 bodů

5. #11 Denny Hamlin - 729 bodů

6. #41 Kurt Busch - 728 bodů

7. #18 Kyle Busch - 727 bodů

8. #78 Martin Truex Jr. - 696 bodů

9. #20 Matt Kenseth - 669 bodů

10. #24 Chase Elliott - 659 bodů 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Komentáře

Přidejte svůj komentář k článku

 
Pro psaní komentářů se musíte přihlásit

Reklama

sobota, 26.11.2016 20:10 | Články

Get Better Academy chystá mezinárodní juniorský turnaj

Přední česká basketbalová akademie GBA pořádá mezinárodní juniorský turnaj s příznačným názvem YOUNG GUNS GBA Invitational Prague 2016. Utkají se… Číst dál...
středa, 23.11.2016 15:52 | Články

Sprint Cup: Jimmie Johnson poprvé zvítězil v Miami a zajistil si tak titul šampiona, čímž vyrovnal dvě legendy tohoto sportu

Před námi byla opět neděle a to znamenalo, že se pojede další závod série Sprint Cup. Tentokrát byl o mnoho… Číst dál...
středa, 16.11.2016 16:20 | Články

Sprint Cup: Joey Logano zvítězil ve Phoenixu, zatímco nehoda na konci závodu zcela zamotala souboj o postup do Miami

Jezdci série Sprint Cup se pomalu, ale jistě připravují na poslední závod sezóny v Miami. Na programu byl předposlední závod… Číst dál...
zpátky nahoru