Menu

Sprint Cup: Jimmie Johnson poprvé zvítězil v Miami a zajistil si tak titul šampiona, čímž vyrovnal dvě legendy tohoto sportu

| |

Před námi byla opět neděle a to znamenalo, že se pojede další závod série Sprint Cup. Tentokrát byl o mnoho důležitější než všechny ostatní a to hlavně pro čtveřici jezdců. Do velkého finále v Miami se probojovali tito čtyři jezdci: Jimmie Johnson, Kyle Busch, Joey Logano a Carl Edwards. Jasné bylo to, že jeden z nich bude šampionem. Na jezdec čekala nervydrásající bitva a dlouhých 267 kol. Samotný závod nesl již tradiční název Ford EcoBoost 400. Velmi se spekulovalo před závodem, zda Jimmie Johnson dokáže získat titul, čímž by dorovnal dvě legendy - Richarda Pettyho a Dala Earnhardta Sr. Jak už je z názvu patrné, tak se mu to podařilo. Pojďme si shrnout poslední závod sezóny.

V kvalifikaci byl nejrychlejší Kevin Harvick s Chevroletem. Pole si získal časem 30.399 (177.637 mph). V první řadě ho doplnil Brad Keselowski. Druhá řada patřila dvojici Ryan Newman a Denny Hamlin. V další řadě startovali Chase Elliott a Martin Truex Jr. Ani ve čtvrté řadě jsme nenašli žádného Chase jezdce, z této řady startovali Matt Kenseth a Ryan Blaney. Pátá řada patřila Kylu Buschovi a Carlu Edwardsovi. Hned za nimi byli Tony Stewart, který se chystal na svůj poslední start, a AJ Allmendinger. Ze sedmé řady vyráželi do závodu Joey Logano a Jimmie Johnson. A právě Johnson se těsně před startme dozvěděl, že bude muset startovat úplně z posledního místa (důvodem byly nepovolené úpravy vozu). Diváci se tak mohli těšit na stíhací jízdu.

Kevin Harvick start z první místa zvládl dokonale a své vedení si udržel. Těsně za ním se držel Brad Keselowski se svým Fordem. Kupředu se posouval Carl Edwards, který si zde hodně před závodem věřil. Úchvatná byla také stíhací jízda Jimmieho Johnsona, který během jednoho kola předjel hned deset vozů. Nezahálel ani Kyle Busch, který se snažil držet Edwardse co to jen šlo. Postupem času si Harvick ve vedení vytvořil zhruba dvousekundový náskok na druhého Keselowského. Pouhých deset kol trvalo Johnsonovi, aby se dostal do druhé desítky. Fanoušci tohoto jezdce museli být rozhodně nadšení. Po prvních dvaceti kolech bylo pořadí následující: 1. Harvick, 2. Keselowski, 3. Hamlin, 4. Edwards a 5. Elliott.

První žlutá vlajka zavlála přesně po 28. odjetých kolech. Ve vedení byl stále Kevin Harvick. Důvodem byl naráz Ryana Blaneyho do zdi ve čtvrté zatáčce. Jezdci se tak vydali ke svým prvním pit stopům. Problémy měl mechanik Johnsona, který uklouzl po maticích a Johnson tak ztratil v boxech pár pozic. Harvick si první místo udržel, ale ihned po restartu ho atakoval Carl Edwards, který vypadal velmi silně. Tento souboj se natáhl až do 35. kole, kdy Harvick konečně Edwardse udolal a uháněl vstříc dalším kolům ve vedení. Carl Edwards si uvědomil, že by neměl takhle riskovat a malinko se stáhl. Neviditelný byl Joey Logano, který se potácel na konci první desítky. 

Závod utíkal jako voda a na jezdce čekali poprvé zastávky pod zelenou vlajkou. Tyto naděje ale ukončil Jeffrey Earnhardt, který se roztočil se svým vozem při výjezdu ze čtvrté zatáčky. V tu dobu se ve vedení nacházel stále Kevin Harvick, který sice na chvíli opět ztratil vedení, ale dokázal se na něj také vrátit. Po následujícím restartu se ve vedení ocitl neviditelný Joey Logano. Ovšem vedl pouhých šest kol, poté ho překonal Carl Edwards. Kyle Busch v tu dobu kroužil na čtvrtém místě a šestinásobný šampion Jimmie Johnson hned za ním na místě pátém. Krátce po pokoření první stovky kol se k vedoucímu jezdci velmi rychle blížil Kyle Larson, který využíval vnější části oválu. Díky tomuto risku stahoval vedoucího Edwardse třeba o půl sekundy na kolo. Crew Chief Edwardsovi nařídil, že s ním nemá bojovat, protože by to byl příliš velký risk.

Kyle Larson se tak ve 118. kole dostal poprvé do vedení. Carl Edwards tak spadl na místo druhé, ale nechtěl se vzdát. Držel se Kyla Larsona a také ho ve 122. kole pokořil, jenomže opět jen na chvíli. Pro fanoušky to musela být nádherná bitva o vedení. Zhruba okolo 130. kola začaly poprvé v závodě pit stopy pod zelenou vlajkou. Na čele kroužil Carl Edwards, za ním Kyle Larson a poté byla pětisekundová propast na třetího Logana. Na místě čtvrtém kroužil Kyle Busch. A právě tento jezdec se ve 140. kole musel vydat opět do boxů, protože měl podezření na defekt pneumatiky. Rázem se tak ocitl v kolové ztrátě. Závod nabíral stále větší rychlost a o vedení se stále prali Kyle Larson a Carl Edwards. Na třetí místo se dostal Kevin Harvick a čtvrtý byl Joey Logano. Ti ovšem už měli šestisekundové manko na leadera. 

Závod se už přehupoval do své poslední části. Ve 172. kole zavlála potřetí žlutá vlajka. Důvodem byl nepořádek na oválu a to zachránilo Kyla Busche, který by se v případě žadné caution musel vydat na pit road. Díky této caution se vrátil zpět do led lapu. Na čele to byla stále bitva mezi Kylem Larsonem a Carlem Edwardsem. Kyle Larson si pohlídal restart a uháněl vstříc svému druhému vítězství v tomto roce. Druhý byl za ním Carl Edwards a třetí Joey Logano. Ovšem Logano po pár kolech pokořil Edwardse. Ve 208. kole byla k vidění další žlutá vlajka. Ryan Blaney opět opřel svůj vůz o zeď. Jezdci se tak vydali na pit road. Nejrychleji to zvládl Kyle Larson, který naprosto dominoval druhé polovině závodu. Po restartu se na druhé místo posunul Kyle Busch následován Carlem Edwardsem. Cíl závodu byl téměř nadosah. 

Zhruba okolo 250. kola napětí velmi houstlo. Vedl Kyle Larson, ovšem druhý byl Carl Edwards, kterého se snažil pokořit jeho kolega Kyle Busch. Malinko v ústraní byli Joey Logano a Jimmie Johnson. Ovšem závod nebyl ještě u konce. Celé to zamotal Dylan Lupton, který zapříčinil další caution, jelikož mu praskla pneumatika. Jezdci se vydali na pit road. V první řadě byli Larson a Edwards, druhá řada patřila Harvickovi a Loganovi. V další byli Johnson a Keselowski. Hodně se pit stop nepovedl mechanikům vozu číslo 18 Kyla Busche, který tak ztratil tři pozice. Před námi byl velmi důležitý restart.

Tento restart se ukázal jako klíčový. Logano se ihned po restartu snažil atakovat Edwardse, jenomže ten ho bloknul a vznikla obrovská nehoda do které se zapletlo několik vozu. Šance na titul ztratil Carl Edwards, který měl totálně zdemolovaný vůz. Do nehody se dále zapletli také tito jezdci: #19, #22, #78, #2, #31, #5, #95, #24 a #7. Nicméně Logano pokračoval dále. Závod byl dokonce pozastaven na dlouhých 30 minut. Carl Edwards se šel sportovně omluvit za nehodu na boxovou zídku vozu číslo 22. Od Edwardse to bylo moc pěkné gesto, za které si vysloužil respekt. 

Do posledních čtyř kol restartoval z prvního místa Kyle Larson. Druhý restartoval Kevin Harvick. Druhou řadu tvořili Jimmie Johnson a Kyle Busch. Ovšem ani tento restart neproběhl v pořádku. Na výjezdu ze druhé zatáčky se roztočil Ricky Stenhouse Jr. a zavinil tak další přerušení. Ještě předtím se stačil Johnson posunout na druhé místo před Harvicka a sedmý titul byl blízko. Jediný kdo se rozhodl zajet do boxů byl Kyle Busch. Jeho šance na obhajobu titulu se tímto rozhodnutím velmi snížily. Na řadě byl tzv. Overtime finiš. 

Jimmie Johnson zvládl restart snad nejlépe jak mohl. Ještě před první zatáčkou se protáhl kolem Kyla Larsona na první místo. Ten tak spadl na místo druhé. O třetí místo bojovali Harvick a Logano a když už se zdálo, že se Logano pokusí zaútočit na Harvicka, zablokoval ho McMurray. Mezitím už Johnson najel do posledního kola závodu. Kyle Busch byl příliš daleko na to, aby se pokusil o útok na vedoucího Johnsona. Jimmie Johnson si tak dojel pro své 80. vítězství v kariéře. A hlavně zídkal svůj sedmý titul, čímž vyrovnal dvě legendy tohoto sportu - Richarda Pettyho a Dala Earnhardta Sr. Z Johnsonových emocí bylo jasně vidět, jak obrovskou radost z tohoto titulu má, navíc startoval až z posledního místa. Na druhém místě skončil Larson, na třetím Harvick, na čtvrtém Logano, pátý byl McMurray, šestý Kyle Busch, sedmý Kenseth, osmý Allmendinger, devátý Hamlin a desátý McDowell. 

Jimmie Johnson si oslavy svého sedmého titulu náležitě užil. Chybět nemohla ani vítězná vlajka. 

Konečné pořadí po závodě Ford EcoBoost 400, Homestead-Miami

1. #48 Jimmie Johnson - 5040 bodů (5 vítězství)

2. #22 Joey Logano - 5037 bodů (3 vítězství)

3. #18 Kyle Busch - 5035 bodů (4 vítězství)

4. #19 Carl Edwards - 5007 bodů (3 vítězství)

5. #20 Matt Kenseth - 2330 bodů (2 vítězství)

6. #11 Denny Hamlin - 2320 bodů (3 vítězství)

7. #41 Kurt Busch - 2296 bodů (1 vítězství)

8. #4 Kevin Harvick - 2289 bodů (4 vítězství)

9. #42 Kyle Larson - 2288 bodů (1 vítězství)

10. #24 Chase Elliott - 2285 bodů (žádné vítězství)

11. #78 Martin Truex Jr. - 2271 bodů (4 vítězství)

12. #2 Brad Keselowski - 2267 bodů (4 vítězství)

13. #1 Jamie McMurray - 2231 bodů (žádné vítězství)

14. #3 Austin Dillon - 2223 bodů (žádné vítězství)

15. #14 Tony Stewart - 2211 bodů (1 vítězství)

16. #34 Chris Buescher - 2169 bodů (1 vítězství)



Komentáře

Přidejte svůj komentář k článku

 
Pro psaní komentářů se musíte přihlásit

Reklama

sobota, 26.11.2016 20:10 | Články

Get Better Academy chystá mezinárodní juniorský turnaj

Přední česká basketbalová akademie GBA pořádá mezinárodní juniorský turnaj s příznačným názvem YOUNG GUNS GBA Invitational Prague 2016. Utkají se… Číst dál...
středa, 23.11.2016 15:52 | Články

Sprint Cup: Jimmie Johnson poprvé zvítězil v Miami a zajistil si tak titul šampiona, čímž vyrovnal dvě legendy tohoto sportu

Před námi byla opět neděle a to znamenalo, že se pojede další závod série Sprint Cup. Tentokrát byl o mnoho… Číst dál...
středa, 16.11.2016 16:20 | Články

Sprint Cup: Joey Logano zvítězil ve Phoenixu, zatímco nehoda na konci závodu zcela zamotala souboj o postup do Miami

Jezdci série Sprint Cup se pomalu, ale jistě připravují na poslední závod sezóny v Miami. Na programu byl předposlední závod… Číst dál...
zpátky nahoru